كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شمیرانات » افزایش حقوق چند درصدی و تفریق هزینه ها، در سن سالمندی و بازنشستگی و مانده حاصل از تفریق …..
 
 
 


كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شميرانات

افزایش حقوق چند درصدی و تفریق هزینه ها، در سن سالمندی و بازنشستگی و مانده حاصل از تفریق …..

افزایش حقوق چند درصدی و تفریق هزینه ها، در سن سالمندی و بازنشستگی و مانده حاصل از تفریق …..

**********************************************

اگر بخواهیم جدول زندگی روزانه ، هفتگی و ماهانه یک فرد سالمند در دوران بازنشستگی را مدیریت نماییم باید جدولی به شرح زیر را به گونه ای طراحی نماییم که از نظر تغذیه و سلامت بدنی و همچنین از نظر روحیه به جهت معاشرت و مباشرت اعضای خانواده و اقوام ، آشنایان و دوستان آن هم در حداقل معاشرت و نیز برخورداری از معمولی ترین نوع آراستگی و پیرایش که شأن و منزلت این رده سنی را در برمی گیرد و در بهترین شرایط که مشکل مسکن نیز وجود نداشته باشد تصویر و طراحی گردد . همان گونه که در حد اطلاعات اکثر افرادی که توجه به توصیه های پزشکی و درمانی می نمایند و نیز اعلام سازمان بهداشت جهانی در مورد سبد تغذیه سالمندان که اعلام می نماید بدن سالم مربوط به تغذیه سالم است و یک روح سالم به دور از افسردگی و تنش از تغذیه سالم بهره مند می باشد برای داشتن چنین جسمی همراه با روحی آرام و سازگار موارد زیر را باید در حداقل ! جدول روزانه زندگی افراد سالمند محاسبه و مصرف نمود:

* مواد تأمین کننده آهن بدن با توجه به اینکه در این سنین ساخت و سازها در بدن آنها کمتر می شود و سوء تغذیه و عدم رعایت مصرف مواد آهن دار ، عوارض کم خونی های ناشی از فقر آهن را ایجاد می نماید.

* مصرف مواد لبنی و بخصوص شیر که نیاز اصلی در دوران سالمندی به جهت جلوگیری از پوکی استخوان،که رایج ترین بیماری این سنین می باشد و جلوگیری از شکستن استخوان های لگن،کتف و….که ایجاد هزینه های گزاف درمان را دارد و نیز عوارض شکستگی به علت سن بالا که زمان درمان شکستگی ها دوران طولانی و غیر قابل تحملی را ایجاد می نماید .

* مصرف انواع گوشت های مناسب و پروتئین ها به علت جلوگیری از افزایش چربی های مضر بدن و بیماری های قلب و عروق

* مصرف روزانه میوه های مناسب فصل و سبزی های مورد نیاز که به جهت پیشگیری از بیماری های قلب و عروق ، فشارخون ، دیابت، حتی اگر زمینه ارثی نیز موجب آن نباشد حاصل سن سالمندی می باشد در کنترل این بیماری ها بسیار مفید هستند .

حال اگر به محاسبه و جمع مواد غذایی مورد نیاز بدن یک فرد سالمند که دوران بازنشستگی خود رابا حداقل حقوق آن هم در شرایط افزایش ! سپری می کنند به شرح زیر به نگارش درآوریم باید دید که آیا این رقم حقوق می تواند یک ماه کامل را برای یک فرد بازنشسته در این سنین پاسخگو باشد یا فقط ۱۰ یا ۱۵ روز از یک ماه را می تواند پیش ببرد، آن هم با صرف جویی یا چشم پوشی از برخی نیازها در حداقل آن!

ضمناً موارد فوق فقط در شرایطی مقدور می شود که مشکل هزینه مسکن وجود نداشته باشد.

جدول مواد مصرفی در تغذیه روزانه:

* مصرف روزانه به میزان مناسب لبنیات بخصوص شیر

* مصرف روزانه میزان مناسب انواع گوشت و پروتئین ها

* مصرف مناسب روزانه ریز مغذی ها به جهت جلوگیری از کم خونی های ناشی از فقر آهن با توجه به سن سالمندی که دچار ضعف جسمی و فکری می گردند .

* مصرف روزانه به میزان مناسب از میوه های فصل و سبزی های مورد نیاز در یک رژیم کنترل چربی و بیماری های از قبیل فشار خون ، قلب و عروق ، دیابت با توجه به اینکه حتی اگر خود به دیابت زمینه ارثی مبتلا نباشند به علت سن سالمندی به این بیماری نیز مبتلا می گردند و لازمه کنترل آن ، رعایت رژیم مناسب می باشند.

علی رغم مواد غذایی فوق نیاز روحی این گروه سنی در دوران بازنشستگی که به گونه ای شخص را به انزوای روحی می کشاند ، به یک دعوت خانوادگی ویا دوستانه در کنار اقوام و آشنایان ، که تأثیر به سزایی در آرامش روحی و برقراری روابط مناسب اجتماعی و نیز افزایش ظرفیت تحمل در یک فرد سالمند و بازنشسته دارد، نیز هزینه ای جداگانه در برخواهد داشت ،که اگر حقوق یک ماه آن هم فقط یک نوبت دعوت در یک ماه باشد باید رقمی حدود ۸یا ۹ روز از حقوق یک ماه را آن هم با نهایت صرفه جویی و حداقل هزینه ! برگزار گردانند. حال باید محاسبه کرد که جمع مصرف مواد غذایی مورد نیاز بازنشستگان در سن سالمندی به شرح جدول ذکر شده به علاوه یک دعوت خانوادگی یا دوستانه آنهم فقط ۱ نوبت در یک ماه !

به جهت دیدار و تقویت روحیه و نیز یک حداقل هزینه پوشاک مناسب شأن و سن یک فرد بازنشسته در دوران سالمندی و تفریق اعداد جمع زده شده در جدول هزینه ها از حقوق پایان یک ماه ، آیامی تواند مانده ای هم در بر داشته باشد؟

ضمناً برای موقعیت های اضطراری درمان که متأسفانه در این سنین به دلایل مختلف عارض می گردد و در پی آن هزینه های گزاف درمانی از مرحله ویزیت پزشک و در پی آن به جهت تشخیص امور پاراکلینیکی اعم از آزمایش ، رادیولوژی ، سونوگرافی و …. و سپس تعداد بسیار زیادی قبض های درمانی انجام شده و رفت و آمدهای مکرر به بیمه تکمیلی ، تا پس از مدتی بتواند یک چندم از رقم هزینه شده را به دست آورند ! و همه این موارد در شرایطی صورت می گیرد که فرد بازنشسته در این دوران مشکل مسکن نداشته باشد ……

قطعاً با جمع و تفریق های تفسیر شده هیچ مانده ای نخواهد ماند و اندیشیدن به این   نمانده تفریق ها در پایان ماه برای این قشر ایجاد تضعیف سیستم ایمنی جسمی و روحی می نماید وتبعات آن دلزدگی ها و افسردگی و خستگی شدید روحی می باشد ……

 

نایب رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران

تأمین اجتماعی شهرستان شمیرانات

 




[ موضوع ] : دسته‌بندی نشده
[ برچسب ها ] :
ن : مدیر سیستم احمدی پنجکی
ت : شنبه, 19 اردیبهشت 1394
نظر شما در مورد اين پست چيست ؟

.