كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شمیرانات » خبر
 
 
 


كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شميرانات

خبر

احمدی پنجکی تحولی بزرگ در وزارت کار با روی کارآمدن آمدن مرتضوی را پیش بینی کرد

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران از چالش‌ها و مشکلات بی شماری که گریبانگیر کارگران و بازنشستگان است ابراز تاسف کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رها شده بود و نمی‌دانستیم خواسته‌های برحق خودمان را از چه کسی مطالبه کنیم.

پرویز احمدی پنجکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تبریک به صولت مرتضوی به عنوان دومین وزیر کار دولت سیزدهم، خواستار بهبود شرایط با مدیریتی کارآمد شد و گفت: مرتضوی با ۱۷۶ رای موافق توانست از مجلس یازدهم رای بگیرد که رای قابل توجهی است و همین تعداد موافق می‌توانند مرتضوی را در اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدرت یاری کنند.


وی با تاکید بر اینکه مرتضوی نباید ۶۴ رای مخالف مجلس یازدهم را نادیده بگیرد گفت: وجود۱۳ رای ممتنع نیز یک زنگ خطر است، زیرا این افراد هنوز تکلیف خود را با مرتضوی نمی‌دانند و هر لحظه امکان دارد به جمع مخالفان بپیوندند.


نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با یادآوری اینکه وزرای قبلی نیز با ۲۰۰ رای نمایندگان وزیر شدند، اما استیضاح و برکنار شدند گفت: عملکرد وزیر باعث می‌شود که بماند یا برود، بنابر این وزرایی را داشتیم که با رای پایین وزیر شدند، اما بدلیل عملکرد مناسب تا پایان دوره همچنان وزیر باقی ماندند و افرادی را هم دیدیم که با رای بالایی وزیر شدند، اما عملکرد خوبی نداشتند و با غضب مجلس رو به رو شدند.


وی با ابراز تاسف از اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مدتی طولانی وزیر نداشت گفت: وزارتخانه‌ای بدین بزرگی با این حجم از مخاطب نباید حتی یک روز بدون وزیر اداره شود.


رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه بیشترین و تاثیرگذارترین جامعه مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کارگران و بازنشستگان تشکیل می‌دهند گفت: با نگاهی به اعتراض‌های بازنشستگان پس از کارشکنی‌هایی که در مورد افزایش حقوق سایر سطوح صورت گرفت و به اندازه‌ای جدی بود که باعث استعفای عبدالملکی شد، متوجه می‌شویم که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند و می‌توانند وزیر را جابجا کنند.


وی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به ویژه سازمان تامین اجتماعی را خانه دوم کارگران و بازنشستگان توصیف کرد و گفت: مستمری بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و این مستمری به اندازه‌ای ناچیز است که اگر چند روز با تاخیر پرداخت شود، جامعه بازنشستگان با چالش رو به رو می‌شوند و دست به اعتراض و تجمع می‌زنند.


احمدی پنجکی با اشاره به اینکه بازنشستگی، آغاز ورود به دوره بیماری برای جامعه کارگری است گفت: کارگران در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند و هنگامی که به سن بازنشستگی می‌رسند، با کوهی از درد‌های دوران اشتغال بازنشسته می‌شوند و، چون در دوران اشتغال به فکر درمان نبوده اند، با بیماری‌های گذشته وارد این عرصه می‌شوند، بنابر این در دوران بازنشستگی که مشغله کمتری دارند، به فکر درمان درد‌های گذشته و درد‌هایی ناشی از دوران بازنشستگی می‌افتند.


وی با ابراز تاسف از اینکه مشکلات درمانی بازنشستگان بسیار زیاد است گفت: مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی رها شده و چندین بیمارستان تخصصی و تاثیر گذار نیز به صورت هلدینگ اداره می‌شود که بازنشستگان از درمان دراین مراکز محروم هستند، بنابر این از مرتضوی به عنوان وزیر کار انتظار داریم که مشکلات درمانی را برای بازنشستگان مرتفع کند.


نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران از مرتضوی خواست تشکل‌های کارگری و بازنشستگی را تقویت کند و گفت: تشکل‌ها پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند و مرتضوی باید این ارتباط را تقویت کند.


وی خواستار برکناری هر چه سریعتر مدیران ضعیف و ناکارآمد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و گفت: مرتضوی نباید با افراد ناکارآمد کار کند، زیرا عملکرد ضعیف آن‌ها در سبد مدیریتی مرتضوی دیده می‌شود.


احمدی پنجکی با اشاره به سوابق مدیریتی صولت مرتضوی گفت: مرتضوی در بخش‌های گوناگون مدیر بوده و همین امر باعث شده تا با مشکلات کارگران و بازنشستگان آشنا باشد، به همین دلیل آمدن مرتضوی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به فال نیک می‌گیریم و باور داریم مرتضوی منشا تحولی بزرگ در زندگی کارگران و بازنشستگان شود.
وی با اعلام اینکه کارگران و بازنشستگان با نمایندگان مجلس ارتباط مستمری دارند گفت: عملکرد مثبت مرتضوی باعث حمایت و عملکرد ضعیف باعث انتقاد می‌شود.


رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تاکید بر اینکه هیات مدیره کانونها، نماینده اعضای خود هستند گفت: باید به اعضای خود پاسخگو باشیم و به واسطه رای اعتمادی که از آن‌ها گرفته ایم، باید پیگیر مطالبات آن‌ها باشیم، به همین دلیل انتظار داریم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌ها جلسات مستمری بگذارد و از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات بازنشستگان قرار گیرد.


وی وزیر کار را به پدر جامعه کارگران و بازنشستگان تشبیه کرد و گفت: هر نیازی که داشته باشیم، به سراغ مرتضوی می‌رویم و امیدواریم به خواسته‌های برحق ما پاسخ مثبت بدهد به ویژه آنکه زیاده خواه نیستیم و در تمامی سال‌های گذشته با گرفتن حداقل‌ها نیز راضی بوده ایم در حالی که هرگز و در هیچ دولتی حداقل‌ها را نیز به کارگران و بازنشستگان نداده اند.



[ موضوع ] : دسته‌بندی نشده
[ برچسب ها ] :
ن : مدیر سیستم احمدی پنجکی
ت : شنبه, 7 آبان 1401
دیدگاه‌ها برای خبر بسته هستند
نظر شما در مورد اين پست چيست ؟

.