كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شمیرانات » اخبار
 
 
 


كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شميرانات

اخبار

کمرنگ شدن افزایش حقوق بازنشستگان در قربانگاه گرانی دلار

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد شدید از گرانی دلار گفت: در حالی دولت در کنترل دلار ناتوان است و قیمت سایر کالاها و خدمات به تبع گرانی دلار روند صعودی را دنبال می‌کند که سفره های کارگران و بازنشستگان روز به روز کمرنگ تر و خالی تر می‌شود.

پرویز احمدی‌ پنجکی با ابراز تأسف از بی توجهی دولت به بازار که باعث گرانی و تورم فزاینده شده و می‌شود؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: گویا دولتمردان و مسئولان از تبعات رشد قیمت دلار و بی ارزش شدن پول ملی خبر ندارند و نمی‌دانند هر بار که دلار گران می‌شود، کسب و کارهای بیشتری تعطیل و آدم های بیشتری خانه خراب می‌شوند و رویاهای بیشتری بر باد می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه هر بار که دلار گران می‌شود، تن و بدن دهکهای پایین جامعه به ویژه کارگران و بازنشستگان می‌لرزد گفت: تن کارگران و بازنشستگان می‌لرزد زیرا نان خالی هم گران می‌شود، قیمت دارو و درمان بالا می‌رود، اجاره مسکن افزایش می‌یابد، شاهد افزایش دوباره کرایه اتوبوس و تاکسی خواهیم بود و بدتر از همه اینکه بازنشستگان و کارگران به ویژه حداقل بگیران باید به جای نان، شرمندگی را در سفره هایشان با زن و فرزند تقسیم کنند.

رئیس کانون بازنشستگان شمیرانات گفت: آقایان در رسانه ملی ظاهر می‌شوند تا وعده های تکراری کنترل بازار یا کاهش نرخ ارز در روزهای آینده را مطرح کنند، وعده‌هایی که محقق شدن آنها تاریخ و ضمانت اجرایی ندارد، در حالی که سفره های محرومان خالی است.

احمدی پنجکی با اشاره به آمار سقوط ۳۰ درصد جامعه به زیر خط فقر که به تأیید مسئولان هم رسیده گفت: آیا آقایان مفهوم خط فقر را درک می‌کنند و می‌فهمند یک انسان فقیر از داشتن حداقل‌ها نیز محروم است و آیا می‌دانند حدود ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر به پایین هستند و در جمعیت زیر خط فقر جای می‌گیرند؟

وی با یادآوری ماه‌های اول سال که با افزایش حقوق بازنشستگان مخالفت می‌شد گفت: در حالی مصوبه شورای عالی کار و افزایش حقوق را ابلاغ نمی‌کردند که قیمت‌ها روز به روز بر ریل گرانی قرار داشت و متأسفانه تاکنون نیز نه تنها روند گرانی کنترل نشده، بلکه شاهد افزایش قیمت درتمامی بخشها بوده و همچنان هستیم.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با ابراز تأسف از اینکه هنوز معوقات پنج ماهه اول سال بازنشستگان کامل پرداخت نشده گفت: آقایان نمی‌دانند که بازنشستگان برای تأمین هزینه‌ها و گرانی‌ها ناچار شدند از دوست و آشنا پول قرض بگیرند و حتی از مغازه داران نسیه خریده‌اند.

وی در پایان گفت: از یک سو دولت در کنترل قیمت‌ها ناتوان است و از سوی دیگر معوقات بازنشستگان را نمی‌پردازند تا بتوانیم از عهده بدهی ماه‌های اول سال که ناشی از قرض گرفتن بوده، بربیاییم.



[ موضوع ] : دسته‌بندی نشده
[ برچسب ها ] :
ن : مدیر سیستم احمدی پنجکی
ت : سه شنبه, 15 فروردین 1402
دیدگاه‌ها برای اخبار بسته هستند
نظر شما در مورد اين پست چيست ؟

.