كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شمیرانات » اخبار
 
 
 


كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامين اجتماعي شهرستان شميرانات

اخبار

بار گرانی دارو و درمان بر دوش کارگران و بازنشستگان

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد شدید از وضعیت نامناسب درمان گفت: به دلیل کمبود و گرانی دارو، بازنشستگان در بدترین وضعیت درمانی به سر می‌برند.

پرویز احمدی پنجکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان در بخش درمان مشکلات بسیاری دارند گفت: بر اساس قانون الزام، می‌بایست سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی مناسبی به تمامی بیمه شدگان، کارگران و بازنشستگان ارائه کند، اما شاهد هستیم که وضعیت درمان سازمان به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی با اشاره به بحران جدیدی که در زمینه دارو پیش آمده و مردم حتی برای خرید دارو‌هایی همچون آنتی بیوتیک با مشکل رو به رو هستند گفت: تاکنون با معضلی به نام گرانی دارو مواجه بودیم، اما اکنون با معضل کمبود و نایاب بودن دارو رو به رو هستیم.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه به ظاهر دارو کمیاب و نایاب است گفت: دارو برای کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه کمیاب است، اما کسانی که پول دارند، بدون آنکه حتی نیاز به مراجعه به داروخانه یا بازار داشته باشند، با یک پیام، پیک موتوری برای شان دارو‌های بروز و باکیفیت را به در خانه می‌آورد.

وی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی تنها پناه کارگران و بازنشستگان است گفت: متاسفانه سازمان نیز خدمات درمانی و دارویی مناسبی به کارگران و بازنشستگان ارائه نمی‌دهد و همین کم لطفی شرایط سختی را به وجود آورده است.

احمدی پنجکی با اعلام اینکه گرانی و کمبد شدید دارو فشار‌های بسیاری به بازنشستگان وارد می‌کند گفت: وقتی سخن از افزایش حقوق به میان می‌آید، سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار و هیئت دولت هزاران بهانه می‌تراشند تا حقوق‌ها متناسب با شرایط روز گران نشود، اما هنگامی که قرار است سازمان تامین اجتماعی به وظایف خود عمل کند، هیچ کس نیست که نسبت به کمکاری سازمان با جدیت واکنش نشان دهد.

وی با اعلام اینکه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در دو بخش مراکز ملکی و غیر ملکی تقسیم می‌شود گفت: مبنا بر این است که تمامی خدمات درمانی به کارگران و بازنشستگان در مراکز ملکی سازمان صورت بگیرد، اما به دلیل اینکه مراکز ملکی در طی سال‌های گذشته به اندازه کافی گسترش پیدا نکرده، به ناچار کارگران و بازنشستگان خدمات درمانی را از مراکز غیر ملکی سازمان دریافت می‌کنند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران از بدهی کلان سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی خبر داد و گفت: به دلیل اینکه سازمان بدهی خود را به موقع به مراکز درمانی غیر ملکی پرداخت نمی‌کند، این مراکز از ارائه خدمات درمانی به کارگران و بازنشستگان خودداری می‌کنند که در نتیجه ناچار هستیم خدمات درمانی را در این مراکز به صورت آزاد دریافت کنیم.

وی با اعلام اینکه کارگران و بازنشستگان با رسیدن به سن بازنشستگی با بیماری‌های بیشتری دست به گریبان می‌شوند گفت: به دلیل کهولت سن، بازنشستگان نیاز به خدمات درمانی و دارو‌های بیشتری دارند، اما مشاهده می‌کنیم که در این زمینه خدمات لازم ارائه نمی‌شود و با کم کاری و کوتاهی سازمان تامین اجتماعی رو به رو هستیم.

احمدی پنجکی از هلدینگ درمانی سازمان تامین اجتماعی به شدت انتقاد کرد و گفت: هنوز برای جامعه کارگری و بازنشستگان مشخص شده در شرایطی که سازمان توان ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان در مراکز ملکی را ندارد، به چه دلیل بخش‌های قابل توجهی از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی را در اختیار بخش خصوصی قرار داده و کارگران و بازنشستگان از دریافت خدمات درمانی در این بخش‌ها محروم هستند.



[ موضوع ] : دسته‌بندی نشده
[ برچسب ها ] :
ن : مدیر سیستم احمدی پنجکی
ت : سه شنبه, 15 فروردین 1402
دیدگاه‌ها برای اخبار بسته هستند
نظر شما در مورد اين پست چيست ؟

.