بشارت عید ، بهار را فرا می خواند تا سختی های زمستان را به فراموشی سپاریم و سال نو را با دیدار دوباره فصل باران و طراوت تجلیل کنیم و با شنیدن سرود دلنشین پرندگان و عطر خوش شکوفه ها دل به مهر یکدیگر زنده نمائیم
پیشاپیش حلول سال نو را خدمت یکایک شما عزیزان اعضای محترم کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شمیرانات تبریک عرض نموده و سالی همراه با سلامتی و برکت و توفیق برای شما خوبان از خداوند متعال آرزومندم
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شمیرانات
نایب رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران
بازنشستگان و مستمری بگیران عزیزی که از خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ استفاده میکنند ، میتوانند با دانلود اپلیکیشن و نصب آن بر روی گوشی همراه خود در هر جا و هر لحظه از خدمات و استعلامات بیمه تکمیلی خود استفاده نمایند.
همچنین میتوانید با استفاده از این اپلیکیشن از مراکز درمانی تحت پوشش استعلام بگیرید
جهت دانلود مستقیم این اپلیکیشن روی لینک دانلود کلیک کنید
بیمه تکمیلی نتیجه مدیریت ضعیف سازمان تامین اجتماعی
احمدی پنجکی از اجرا نشدن قانون الزام و عملکرد آتیه سازان حافظ انتقاد کرد
نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد شدید از قرارداد بیمه تکمیلی بین سازمان تامین اجتماعی و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ گفت: بیمه تکمیلی مصداق ناکارآمدی سازمان تامین اجتماعی است و تاوان این ناکارآمدی را باید بازنشستگان بدهند.
پرویز احمدی پنجکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از استمرار قرار بیمه تکمیلی با بیمه آتیهسازان حافظ گفت: اگر در خصوص عملکرد و نحوه پرداخت هزینههای درمان از سوی بیمه آتیه سازان حافظ به بازنشستگان نظر سنجی کنیم، متوجه خواهیم شد که دل خوشی از این شرکت و عملکرد آن ندارند.
وی با اشاره به مراجعات مکرر بازنشستگان به کانون و اعتراضهای گسترده به عملکرد بیمه آتیه سازان گفت: بارها بازنشستگان به کانون مراجعه کردند و مدارکی ارایه کردند که حاکی از تاخیر چندین ماهه بیمه آتیه سازان در پرداخت هزینههای درمانی به بازنشستگان بود.
رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با یادآوری اینکه بیمه آتیه سازان حافظ نسبت به پرداخت هزینهها و انجام تعهدات خود به بیمارستانهای طرف قرارداد نیز کم لطفی داشت گفت: برای آنکه بیمارستانهای طرف قرارداد، بیمه آتیه سازان حافظ را مکلف به انجام تعهدات خود کنند، به بیمهشدگان خدمات نمیدادند تا بازنشستگان به آتیه سازان فشار بیاورند و در اصل از بازنشستگان به عنوان اهرم فشار به بیمه آتیه سازان استفاده میکردند که باعث نارضایتی و اعتراضهای گسترده شده بود.
وی با اشاره به اینکه قانون الزام تامین اجتماعی مصوب سال ۶۹ تکلیف کارگران و بازنشستگان را با سازمان تامین اجتماعی مشخص کرده است گفت: بر مبنای قانون الزام، صفر تا صد خدمات درمانی بایستی به صورت رایگان به بیمهشدگان ارائه شود، اما این مهم محقق نشده است.
احمدی پنجکی با ابراز تاسف از اینکه کم کاری، کارشکنی، سومدیریت و مشکلاتی که در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی صورت میگرفت، باعث شد بیمهشدگان به خصوص بازنشستگان مجبور به ثبتنام بیمه تکمیلی شوند گفت: اگر بخواهیم عملکرد بیمه تکمیلی را تشریح کنیم، بیمه تکمیلی ابزاری در دست سازمان تامین اجتماعی است تا ناتوانی خود را در سیستم درمان قانونی تامین اجتماعی با این روش جبران کند.
وی در تشریح روند بیمه تکمیلی گفت: همه ساله یک ماه مانده به پایان مدت قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه گر، آگهی مزایدهای منتشر میشود که همهی شرایط از جمله سقف درمان، درمان متوسط و شاخصهایی مانند هزینهی درمان آزمایشگاهی و کلینیکی و دیگر موارد مشخص میشود.
نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با تاکید بر اینکه شرکتهای بیمه گر استقبال چندانی از مزایده بیمه درمان بازنشستگان به عمل نمیآورند گفت: آن شرکتهای بیمهای که در مزایده بیمه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی شرکت میکنند نیز برای هر یک از بخشهای درمانی از ویزیت گرفته تا هزینههای کلینیکی و پاراکلینیکی و عملهای جراحی قیمت پیشنهادی ارایه میدهند و هر کدام مناسبتر باشد، با آن شرکت بیمه قرارداد بسته میشود.
وی با انتقاد از اینکه شرکتهای بیمه رغبتی به حضور در این مزایده ندارند گفت: برای این دوره نیز بیمه آسیا، بیمهی آتیهسازان حافظ و بیمه دانا در مزایده سازمان تامین اجتماعی شرکت کردند که بی رغبتی شرکتهای بیمه برای شرکت در مزایده جای تعجب و تاسف دارد.
پرویز احمدی پنجکی از حق بیمه بالایی خبرداد که شرکتهای بیمه حاضر در مزایده اعلام کردند و گفت: پس از گفتگوهای بسیاری که بین کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی و شرکتهای بیمه حاضر در مزایده صورت گرفت؛ گویا قیمت پیشنهادی بیمه دانا و بیمه آسیا بسیار بالا بوده و به ناچار با بیمه آتیهسازان حافظ بر اساس نفری ۲۰۵ هزار تومان توافق شد.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد آتیهسازان به خصوص در ماههای پایانی قرارداد دوره قبل نه تنها مورد تایید نبود بلکه با انتقادهای گستردهای رو به رو شده بود گفت: کانون عالی به نمایندگی از بازنشستگان در این مذاکرات حاضر شده بود و، چون از عملکرد ضعیف و نارضایتی بازنشستگان خبر داشت، تمایلی به عقد قرارداد با بیمه آتیه سازان حافظ نداشت، اما باید این واقعیت را پذیرفت که قیمت پیشنهادی دیگر شرکتهای حاضر در مزایده، بسیار بالاتر از آتیه سازان حافظ بود و پس از مذاکرات فراوران، حاضر به تعدیل نرخها نشدند.
رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تاکید بر اینکه اگر سازمان تامین اجتماعی به تعهدات خود مطابق قانون الزام عمل میکرد، نیازی به التماس و چانه زنی با شرکتهای بیمه برای اجرای بیمه تکمیلی نداشتیم گفت: بدلیل مدیریت ناکارآمد در سازمان تامین اجتماعی، ناچار شدیم به شرکتهای بیمه التماس کنیم که قرارداد بیمه تکمیلی را با کانون عالی ببندند، آن هم قراردادی که رضایت بازنشستگان را بدنبال ندارد.